Impresii din viata si carti / Svetlana Vizitiu

Oameni, destine, istorii de viata, dragoste, pasiune, carte, lectura, club

Globalizarea apropie, lectura uneşte. Top 5 carti

Scrie un comentariu


Din curiozitate, te-ai întrebat vre-odată, de ce unele persoane: aceşti scriitori, profesori, contabili, doctori etc, vorbesc în spiritul şi obiceiurile unor anumite zone din ţara pe care o reprezintă? Oamenii nu ar fi ajuns ceea ce sunt, dacă nu râvneau să studieze, să realizeze visele sau proiectele sale! Poate că, aşa au vrut ei, să se exprime într-un moment anume, într-o anumită comunitate prin limbajul transparent tuturor… Viaţa este ceea ce experimentezi. Unii, probabil, că o o fac în mod diferit; alţii, trăiesc o viaţă întreagă, monoton şi fără impresii. Fii atent, la ceea ce visezi şi aspiri; fii atent la proiectele tale – lucrează la ele! Atunci, când înţelegi această lege,  – ai acces la posibilităţi extraordinare de a evolua în plan personal şi spiritual.  Apropo, globalizarea ne apropie? Oricare nu ar fi politica statelor, – ea ne uneşte… prin lectură şi aceleaşi interese!

Iulian Filip, scriitor: ImagineMă tem să nu derutez lumea cu titlurile de carte deschise la tot pasul în spațiile unde ajung: la Casa Greierului, e deschisă a lectură meticuloasă cartea Emiliei Pavel de la Iași „Masca – univers antropologic (ed. Princeps Edit, Iași); la Academie e deschis minimonografia lui Ion Gagim consacrată compozitorului, dirijorului, interpretului, profesorului, academicianului Gheorghe Mustea; în apartament citesc în paralel două „dosare” despre Miorița – unul (o carte) aparținând etnologului de la Iași Petru Ursache, altul (câteva cărți) aparținând lui Alexandru Bulandra de la Urziceni; cartea lui Joahan Huizinga „Homo ludens” e deliciul pentru omul de teatru care sunt… Iulian FilipMare încurcătură acum când mă pregătesc la mare – aleg câteva cărți și se îmbulzesc prea multe să încapă în geamantan: o să-l iau pe Dale Carnegie cu „Secretele succesului”, Roland BarthesIncidentele” (dar poate și „Plăcerea textului”)… Iulian Filip desenȘi gata, altfel, îmi tulbur marea și-mi afectez înotul.
Cu cele mai frumoase gânduri…

Ecaterina Bondareva, Kiev, Ukraina, Lector USK: ImagineЯ в детстве много читала и очень многое нравилось Кастанеда, Ремарк, Булгаков, Набоков. Сейчас все больше детективы Марининой и Устиновой, Дашковой
И если не художественная то что-то из истории, ухвачусь за какое то историческое событие, Ecaterina Bondarevaне важно когда и где произошедшее и рою, по всему интернету
Ну это так, навскидку, еще подумаю)

Svetlana Koltygina, contabilă, Samara, Rusia:

ImagineЯ в детстве читала все подряд.Научилась в 5 лет сама читать. И в детском саду воспитательница сажала детей, мне давала книжку и я им читала, пока она занималась своим делом. Сначала, конечно, сказки всех всех народов Мира. Очень еще любила о природе и животных. Виталий Бианки целиком, Пришвин и много много всего. Тогда плохо было с книгами в продаже, да и мы были не богатые… Мама завела „блат” в букинистическом магазинчике, и когда сдавали туда хорошие детские книжки, эта женщина нам оставляла, мы покупали. Приходили домой и гладили каждую страницу утюгом, – до сих пор помню этот запах. 🙂 Потом я перечитала детскую библиотеку районную, потом у одноклассницы, её старшая сестра пошла работать во взрослую. Вот где было счастье. Она нам давала ВСЕ! Все что можно было я проглотила…и Франсуазу Саган, и Виктора Гюго, и Стендаль,.и Леон Фейхтвангер, и Дюма… Конечно, то, что по школьной программе проходили, тоже читала все. Когда мой старший сын на лето в школе, получил задание прочитать Повести Белкина, я его спросила прочитал ли. Он думал, что я не помню,  – я попросила рассказать о чем. Вот он был в шоке, когда я ему „Метель” почти дословно цитировала 🙂 Был еще журнал Юность, Svetlana Koltyginaтам печаталось современное…  Много прочитано о криминалистике литературы-мечтала быть экспертом-криминалистом). В общем я, много читала… Крайнее время много и эзотерической литературы, о развитии личности… Свияш, Лазарев, Коэльо, Жикаренцев, Бурбо… Мастеров Востока читаю Трунгпа, Ошо, Соболенко-Баскаков.. Ну вот как то так у меня в жизни с чтивом…

Angela Chelaru, Lector universitar (USM)angela chelaruDespre lectură; în copilărie era cea mai mare bucurie, când luam o carte nouă de la bibliotecă sau banii, care îi primeam de la bunelul Gheorge, pentru bomboane: îi cheltuiam la librăria ,,Luminita” din sat, pe cărţi. Citesc şi acum cu mare placere, când găsesc timp. Îmi place Paolo Coelhio, Robin Sharma, Osho. De asemenea, tot ce este nou în domeniul managementului şi afacerilor, ca să am cu ce veni în faţa studenţilor mei… Pasiuni sau mod de viaţă?  – nu ştiu, la care capitol mai precis, să atribui yoga, meditaţia.Angela Chelar Îmi place să petrec timpul cu copiii mei, care au crescut foarte repede, că abia am reuşit să observ… Mai şi gătesc torte delicioase: mă întrec cu fiica mea la prepararea lor! – Savurez din placerea de a-mi revedea părinţii şi sora. Sau, de a petrece câteva ore cu prietenii, – orele care îmi redau aripi… Hobby-uri: am incercat mai multe: de la goblen la sărituri cu paraşuta. Îmi place să dansez…

Octavia Simona, Arad, România:octavia simona Am terminat în ‘ 1988, facultatea de Biologie, la Bucureşti, eu fiind din Arad! Am lucrat ca profesoară de biologie 7 ani si de 18 ani lucrez ca biolog la Centrul de Transfuzie Sanguina Arad! Munca mea e de rutină, plicticoasă, obositoare şi mai ales, mizerabil platită pentru responsabilităţile şi riscurile, pe care le am! Nu am altă alternativă, în momentul de faţă! Şi, sunt prea ”bătrână” ca să mai plec din ţară! Titluri de cărţi dragi mie: Cartea de la San Michele de Axel Munthe şi Jurnalul Fericirii de N. Steinhardt, ar mai fi şi Biblia, şi multe altele… Nu-mi place să vorbesc despre mine! Dacă nu era fiica mea, care să-mi faca contul de Facebook, nu cred. că mi l-aş fi făcut… în veci! Dar fiindcă, m-ai rugat frumos, o să-ţi spun, că sunt o persoană destul de introvertită! În ce priveşte lectura, – citesc, în funcţie de starea mea sufletească. Nu pot spune, că prefer un gen anume! Prin natura profesiei, iubesc tot ce e viu şi după cum poate ai văzut de pe profilul meu, mi-ar plăcea să călătoresc mai mult, dacă aş avea posibilităţi! În acelaşi timp, sunt o persoană spirituală, care acceptă toate religiile, chiar dacă au limitări din anumite puncte de vedere! În rest, mă bucur că există modalitatea ca oameni, care au pasiuni, cât de cât, comune: să se întâlnească, chiar dacă doar virtual, şi – să-şi împărtăşească anumite pareri! Deci, iată că globalizarea ne apropie foarte mult!

Autor: Svetlana Vizitiu

Impresii din viata si carti / Blog Svetlana Vizitiu

Lasă un răspuns

